Vodíkový motor DEUTZ je pripravený na uvedenie na trh

Spoločnosť DEUTZ AG, výrobca motorov, ktorý je samostatnou firmou, odčlenenou od SDF v roku 1994 vyvíjal v uplynulých rokoch úplne novú pohonnú jednotku. Nová vodíková pohonná jednotka má podľa dostupných informácií spĺňať kritériá pre nulové emisie CO2 stanovené EÚ, a je tak ďalším krokom k uhlíkovo neutrálnym riešeniam pohonu, a to aj v segmente poľnohospodárskych strojov.

DEUTZ AG, spoločnosť so sídlom v nemeckom Kolíne nad Rýnom, je jedným z popredných svetových výrobcov inovatívnych systémov pohonu. DEUTZ ponúka široký sortiment motorov s výkonom až 620 kW, ktoré sú dnes používané v stavebných mechanizmoch, poľnohospodárskych strojoch, zariadeniach na manipuláciu s materiálom, stacionárnych zariadeniach, koľajových vozidlách a ďalších aplikáciách. Teraz tento nemecký výrobca uvádza na trh jednotku TCG 7.8 H2, prvý motor z vlastných radov, ktorý pre svoj chod využíva vodík. Pohonná jednotka, ktorá spĺňa všetky kritériá stanovené EÚ pre nulové emisie CO2 motorov, je ďalším prírastkom do portfólia systémov spoločnosti s nízkymi, alebo nulovými emisiami.

„DEUTZ je priekopníkom uhlíkovo neutrálnych systémov pohonu pre použitie v teréne. My už v súčasnosti vyrábame čisté a vysoko účinné motory. Práve teraz však robíme ďalší krok vpred: Náš vodíkový motor je pripravený na uvedenie na trh. Predstavuje to dôležitý míľnik, ktorý nám umožňuje prispieť k dosiahnutiu cieľov Parížskej dohody v oblasti klímy,“ hovorí Dr. Frank Hiller, generálny riaditeľ spoločnosti DEUTZ AG. Parížska dohoda je dohoda v rámci dohovoru OSN o zmene klímy, ktorá má obmedziť emisie skleníkových plynov po roku 2020.

Motor na vodíkový pohon úspešne prešiel úvodnými testami na testovacej stolici. Začiatok jeho plnej výroby by mal byť podľa vyjadrení technologického DEUTZ AG riaditeľa Dr. Markusa Müllera naplánovaný na rok 2024. Ten ku skutočnosti uviedol: „Šesťvalcový TCG 7.8 H2 vychádza z už existujúcej konštrukcie motora. Generuje výkon 200 kW a je veľmi tichý. V zásade platí, že tento motor je vhodný pre všetky súčasné aplikácie DEUTZ, ale vzhľadom na dostupnú infraštruktúru je pravdepodobné, že sa tieto pohonné jednotky najskôr použijú v stacionárnych zariadeniach, generátoroch, alebo železničnej doprave.“

Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *