Víťaz súťaže TOTY v kategórii špeciálnych traktorov

Špeciály Fendt s plynulou prevodovkou Fendt Vario sa čoraz viac presadzujú u zákazníkov so špeciálnymi požiadavkami. Sú totiž jednou z najlepších volieb pre použitie v špeciálnych plodinách, ako je víno, ovocie a chmeľ. Traktor roka (TOTY) je medzinárodné ocenenie, ktoré skupina nezávislých novinárov špecializovaných na poľnohospodársku mechanizáciu každoročne udeľuje najlepším traktorom na európskom trhu. Medzinárodnú porotu tvorí 26 redakcií, ktoré zahŕňajú všetky druhy médií, ako napríklad časopisy, webové stránky, poľnohospodárske televízne programy, sociálne siete a pod.

Porota tento rok zvolila traktor Fendt V Vario 211 ako víťaza Best of Specialized 2021. Vďaka úplne novej kabíne sa výrobcovi podarilo zlepšiť pracovné prostredie obsluhy. Systém Dynamic Performance rozširuje rozsah výkonu, a vďaka nemu je tak k dispozícii i pre tento menší špeciál extra výkon (10 k), ktorý sa uvoľňuje automaticky podľa pracovných potrieb. Porota zhodnotila traktor ako vysoko kvalitný stroj s veľmi efektívnou prevodovkou. Posledná generácia špeciálneho radu traktorov Fendt 200 VFP Vario prichádza s intuitívnou koncepciou ovládania FendtONE, čo z neho robí prvý špecializovaný traktor s plne integrovaným terminálom. K dispozícii sú ďalšie inovácie, ako napríklad koncept zvyšovania výkonu na základe dopytu DynamicPerformance a úplne nový dizajn. Nová technológia modelu Fendt 200 VFP Vario zvyšuje presnosť a každodennú efektívnosť a uľahčuje plnenie dokumentačných požiadaviek.

Rad traktorov Fendt 200 VFP Vario zahŕňa presne päť modelov (Fendt 207 Vario, Fendt 208 Vario, Fendt 209 Vario, Fendt 210 Vario, Fendt 211 Vario) s vonkajšou šírkou od 1,07 metra do 1,68 metra. Maximálny rozsah výkonu tejto série je v súlade s ECE R120 od 79 do 124 koní. Všetky modely sú k dispozícii ako verzie Power, Profi a Profi + (predtým ProfiPlus). Špičkový model Fendt 211 Vario dosahuje maximálny výkon 124 koní so systémom navýšenia výkonu DynamicPerformance.

Víťazné traktory sú vybavené trojvalcovým motorom AGCO Power s objemom 3,3 litra, ktorý spĺňa emisnú normu Stage V. Fend 200 VFP Vario na to využíva oxidačný katalyzátor (DOC), filter pevných častíc (DPF) a selektívnu katalytickú redukciu (SCR), avšak bez recirkulácie výfukových plynov. V motore sú zabudované aj bezúdržbové hydraulické zdvihátka. V priestore motora sa nachádza samozrejme aj ventilátor, ktorý je elektronicky riadený. Fendt ho nazýva Visctronic a beží vtedy, keď je to potrebné, čím šetrí pohonné hmoty.

Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *