Nové prírastky do najpredávanejšieho radu

Výrobca techniky z krajiny vychádzajúceho slnka, ktorého traktory poznáme najmä vďaka ich charakteristickej oranžovej farbe má na našom trhu svoju stabilnú poľnohospodársku základňu. Hovoríme samozrejme o značke Kubota, ktorá prichádza s inovovanými modelmi do radu svojich najpredávanejších traktorov. Druhá, nastupujúca generácia M5, sa skladá z traktorov s výkonom motorov od 94 do 115 konských síl, zatiaľ čo traktory M4 dostávajú motory s výkonom 69 a 74 koní.

Oproti svojim predchodcom M5001 a M4002 získali nové modely viacero vylepšení. Výrobca samozrejme ako jeden z najdôležitejších krokov splnil požiadavku na plnenie emisných noriem Stage V. Traktory modelového radu M4 M4-063 s výkonom 49 kW (69 k) a M4-073 55 kw (74k) budú vybavené z 3,3-litrovým štvorvalcovým motorom. Prevodovka, ktorú výrobca použil v prípade modelov M4 využíva šesť synchronizovaných rýchlostí v troch rozsahoch a vytvára tak možnosť využívať 18 rýchlostí vpred a 18 vzad. S pridaním Hi-Lo Powersplitu je táto prevodovka k dispozícii aj vo formáte 36×36 na väčšom modeli M4073. Traktory M4 v prevedení bez kabíny vážia podľa výrobcu len 2670 kg, zatiaľ čo modely M5 3 500 kg. Zadný trojbodový záves disponuje zdvihovou kapacitou 2,5 t s prietokom hydraulického čerpadla 63 litrov. U traktorov M4 s kabínou je odteraz už vo výrobnom závode inštalované LED pracovné osvetlenie a na blatníku nájdeme externé ovládacie prvky pre ovládanie zadného trojbodového závesu (pre traktory s kabínou je k dispozícii elektronické ovládanie zadného trojbodového závesu) a PTO. Všetky modely M4 môžu byť navyše vybavené voliteľným čelným nakladačom Kubota LA1365. Jediný model týchto radov, ktorý bude výrobca ponúkať v prevedení bez kabíny (v ponuke bude aj s kabínou) s rámom ROPS nesie označenie M4063.  Všetky zvyšné modely sú k s bezpečnou, presklenou kabínou.

Potrebujete viac výkonu?

Výkonnejšie traktory radu M5 využívajú na plnenie noriem Stage V, ktoré produkuje štvorvalcový motor s objemom 3,8 l, filter pevných častíc (DPF), oxidačný katalizátor (DOC) a selektívnu katalytickú redukciu (SCR) a AdBlue, aby bolo možné pohodlne dosiahnuť emisné normy Stage V. Spracovanie výfukových plynov tak prešlo miernymi zmenami.  Maximálny výkon motora modelu M5112 činí 115 konských síl, zatiaľ čo model M5092 sa bude musieť zaobísť s 96 konskými silami, čomu napomôže prevodovka 36 x 36.

Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *